بیمه پاسارگاد بهارستان

خرید قیمت کارگزاری نماینده نمایندگی مشاوره صدور آنلاین بیمه پاسارگاد بهارستان

مشاوره تخصصی وصدور آنلاین بیمه

instagram

خرید قیمت کارگزاری نماینده نمایندگی مشاوره صدور آنلاین بیمه پاسارگاد بهارستان

"آژانس بیمه" سایت تخصصی مشاوره و صدور آن لاین انواع بیمه
بیمه عمرو تامین آتیه
بیمه شخص ثالث
بیمه بدنه اتومبیل
بیمه آتش سوزی
بیمه مسئولیت
و....
09197702011
02156383001

۱۳ مطلب در بهمن ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۸
بهمن

می دونید بهترین کادو برای روز پدر چی؟؟؟؟

بیمه عمر با 10 ذرصد تخفیف به مناسبت روز پدر

نمایمدگی بیمه پاسارگاد بهارستان(رجبی) به مناسبت فرا رسیدن روز پدر اقدام به ارائه بیمه عمر با تخفیف باور نکردنی 10 درصد می کند.

 

بیمه پاسارگاد بهارستان

 

علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را
که به ماسوا فکندی همه سایهٔ هما را

دل اگر خداشناسی همه در رخ علی بین
به علی شناختم من به خدا قسم خدا را

به خدا که در دو عالم اثر از فنا نماند
چو علی گرفته باشد سر چشمهٔ بقا را

مگر ای سحاب رحمت تو بباری ارنه دوزخ
به شرار قهر سوزد همه جان ماسوا را

برو ای گدای مسکین در خانهٔ علی زن
که نگین پادشاهی دهد از کرم گدا را

به‌جز از علی که گوید به پسر که قاتل من
چو اسیر توست اکنون به اسیر کن مدارا

به‌جز از علی که آرد پسری ابوالعجائب
که علم کند به عالم شهدای کربلا را

چو به دوست عهد بندد ز میان پاکبازان
چو علی که می‌تواند که به‌سر برد وفا را

نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت
متحیرم چه نامم شه ملک لافتی را

به دو چشم خون‌فشانم هله ای نسیم رحمت
که ز کوی او غباری به من آر توتیا را

به امید آن که شاید برسد به خاک پایت
چه پیام‌ها سپردم همه سوز دل صبا را

چو تویی قضای‌گردان به دعای مستمندان
که ز جان ما بگردان ره آفت قضا را

چه زنم چو نای هردم، ز نوای شوق او دم
که لسان غیب خوشتر بنوازد این نوا را

«همه شب در این امیدم که نسیم صبحگاهی
به پیام آشنایی بنوازد آشنا را»

ز نوای مرغ یا حق بشنو که در دل شب
غم دل به دوست گفتن چه خوش است شهریارا

  • بیمه پاسارگاد در بهارستان
۱۶
بهمن

 بیمه شخص ثالث چیست؟

هرگونه خسارت مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث در حوادث رانندگی به عهده بیمه شخص ثالث است. بر اساس قانون، خرید بیمه شخص ثالث برای تمام خودروها اجباری است و نداشتن این بیمه عواقب جبران ناپذیری برای دارندگان وسائل نقلیه به همراه خواهد داشت.

در قرارداد بیمه شخص ثالث:

    شخص اول صاحب بیمه‌نامه و مالک خودرو است که به آن شخص بیمه‌گذار گفته می‌‌شود.
    شخص دوم یا ثانی شرکت ارائه‌دهنده‌ بیمه شخص ثالث است که بیمه‌گر خوانده می‌‌شود.
    شخص سوم یا ثالث تمام افرادی هستند که در حوادث مرتبط با خودرو، زیان جانی یا مالی دیده باشند.

البته در تعریف این بیمه راننده‌ مقصر حادثه، شخص ثالث محسوب نمی‌شود و برای جبران خسارت‌های جانی راننده مقصر، بیمه حوادث راننده به همراه بیمه‌نامه شخص ثالث ارائه می‌شود.

لازم به ذکر است که بیمه حوادث راننده فقط خسارت‌های جانی وارد شده به راننده را جبران می‌کند و در برابر خسارت‌های مالی هیچگونه پوششی ارائه نمی‌دهد.
چه مواردی تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد؟

پوشش‌‌‌‌های بیمه شخص ثالث به دو دسته پوشش مالی و جانی تقسیم‌‌‌‌‌ می‌شود که پوشش جانی این بیمه شامل غرامت فوت، نقص عضو و هزینه‌‌‌‌های درمانی افراد آسیب دیده در حوادث رانندگی است و در پوشش مالی آن خسارت‌‌‌‌های مالی وارد شده به خودرو یا اموال افراد زیان دیده (به جز راننده مقصر) جبران‌‌‌‌‌ می‌شود.

سقف پرداخت هزینه‌‌‌ها در پوشش جانی بر اساس مبلغ دیه در ماه حرام تعیین‌‌‌‌‌ می‌گردد. سقف پوشش مالی نیز در شرکت‌‌‌‌های مختلف بیمه متفاوت است اما حداقل پوشش مالی تعیین شده توسط بیمه مرکزی در سال 98، 9 میلیون تومان‌‌‌‌‌ می‌باشد.

حداکثر پوشش مالی در بیشتر شرکت‌‌‌‌های بیمه معادل 30 میلیون تومان است و در بعضی از شرکت‌‌‌ها مثل بیمه شخص ثالث ایران در شرایط خاص تا 150 میلیون تومان هم‌‌‌‌‌ می‌رسد.
مبلغ دیه کامل چقدر است؟ ماه‌های حرام کدامند؟

مبلغ دیه در ابتدای هر سال توسط بیمه مرکزی اعلام می‌گردد.
مبلغ دیه در سال 1398 و برای ماه‌های عادی 270 میلیون و برای ماه‌های حرام 360 میلیون تومان اعلام شده است.
ماه‌های حرام به ترتیب محرم، رجب، ذی‌القعده و ذی‌الحجه هستند.
سقف پوشش جانی به اندازه‌ی مبلغ دیه در ماه حرام (360 میلیون تومان) است و حداقل پوشش مالی به اندازه یک چهلم مبلغ دیه ماه حرام (9 میلیون تومان) در نظر گرفته می‌شود.
خسارت جانی راننده مقصر هم بر اساس دیه ماه غیر حرام (ماه عادی) پرداخت‌‌‌‌‌ می‌گردد.
نرخ بیمه شخص ثالث 98

همانطور که در مطالب فوق اشاره کردیم، حق بیمه پایه شخص ثالث هر ساله توسط بیمه مرکزی تعیین و به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌گردد. نرخ بیمه شخص ثالث سال 98 که انتهای سال گذشته اعلام شد، نسبت به سال گذشته (سال 97 ) افزایش قیمت 15 درصدی داشته است که دلیل اصلی این افزایش قیمت را‌‌‌‌‌ می‌توان افزایش نرخ دیه سال 98 دانست.

  • بیمه پاسارگاد در بهارستان
۱۶
بهمن

اسناد و مدارک لازم جهت بررسی و دریافت خسارت باربری :

 

الف-  محمولات صادراتی – وارداتی:

– اعلام خسارت به موقع بیمه گذار

– بارنامه

– فاکتور خرید

– صورت بسته بندی

– گواهی مبداء

– راه نامه C.M.R در حمل های زمینی

– تصویر پشت و روی پروانه ورودی کالا

– قبوض انبار گمرکی

– صورت مجلس گمرکی یا بندری

– گواهی کسر تخلیه یا عدم تحویل(در صورت کسری کالا)

– گزارش بازدید نماینده خارجی(در صورتی که خسارت خارج از کشور واقع شده باشد)

– گزارش مقامات انتظامی محل وقوع حادثه (در مورد خسارت ناشی از حادثه)

– برگ جانشینی یا فرم وکالتنامه لاتین

ب- محمولات حمل و نقل داخلی :

– اعلام خسارت به موقع بیمه گذار

– بارنامه

– فاکنور یا سندی مبنی بر تعیین ارزش واقعی بیمه شده

– گزارش مقامات انتظامی محل وقوع حادثه

– صورت مجلس یا گزارش کارشناسی شرکت بیمه مبنی بر تعیین میزان خسارت

ج- محمولات وسائط نقلیه آبی (شناورهای کوچک دریایی):

– اعلام خسارت بموقع بیمه گذار

– گزارش مقامات انتظامی محل وقوع حادثه

– گزارش هواشناسی محل وقوع حادثه

– گواهی سازمان بنادر و کشتیرانی مبنی بر وقوع حادثه

– پروانه ثبت و بهره برداری

– گزارش قابلیت دریاپیمایی از موسسات معتبر و مورد تایید سازمان بنادر و کشتیرانی

– گواهی نامه ایمنی سازمان بنادر و کشتیرانی

– آخرین مجوز خروج شناور از بندر مبداء

  • بیمه پاسارگاد در بهارستان
۱۵
بهمن

راهنمای دریافت خسارت آتش سوزی

اسناد و مدارک لازم جهت بررسی و دریافت خسارت آتش سوزی :

وظایف بیمه گذار در صورت وقوع حادثه

۱- مطلع نمودن بیمه گر از وقوع حادثه بلافاصله پس از اطلاع ،حداکثر ظرف مدت ۵روز

۲- اقدامات لازم جهت جلوگیری از توسعه خسارت درموقع حادثه یا بعد از وقوع آن حادثه و حتی المقدور با هماهنگی بیمه گر

۳- عدم تغییردرمورد اموال بیمه شده بدون اجازه بیمه ­گر و یا هرگونه تغییر در جابجایی اموال آسیب دیده و یا سالم به نحوی که ارزیابی خسارت و تشخیص علت وقوع حادثه برای کارشناسان دچار اشکال نشود. بدیهی است هرگونه جایجایی اموال سالم در جهت نجات و یا کاهش خسارت با رعایت منافع عمومی که بصلاح و مورد تأیید کارشناسان باشد، بلامانع خواهد بود.

۴- اعلام مواضع آسیب دیده اموال منقول واموال غیرمنقول به تفکیک به بیمه گر و همچنین مبلغ تقریبی خسارت و ارزش اموال قبل از حادثه به گونه­ ای که امکان تعیین تخصص کارشناس و یا کارشناسان اعزامی برای بیمه­ گر قابل تشخیص باشد.

۵- اخذ گزارش مقامات انتظامی محل وقوع حادثه و ارسال به بیمه­ گر جهت تکمیل پرونده در مراحل بعدی

۶- اخذ گزارش سازمان آتش نشانی محل حادثه و ارسال برای بیمه­ گر جهت تکمیل پرونده در مراحل بعدی

۷- عدم سازش و اعلام رضایت به مقصرین حادثه بدون اطلاع و آگاهی بیمه­ گر در مواقعی که وقوع حادثه توسط اشخاص ثالث ایجاد شده باشد.

  • بیمه پاسارگاد در بهارستان
۱۳
بهمن

وقوع سرقت قطعات و لوازم خودرو

در صورت وقوع سرقت قطعات و لوازم خودرو، به شرط آنکه خودرو دارای پوشش سرقت در جای لوازم باشد، سریعا موضوع را به نزدیکترین پاسگاه یا کلانتری محل حادثه گزارش نموده و جهت دریافت خسارت به یکی از شعب پرداخت خسارت این شرکت مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت عبارتند از:

– گزارش مقامات انتظامی با درج نوع لوازم سرقت شده؛

– اصل و کپی بیمه‌نامه بدنه و شخص ثالث خودرو؛

– اصل و کپی کارت و سند خودرو؛

– ارائه معرفینامه از شرکتهای لیزینگ در صورت خرید اقساطی خودرو؛

وقوع سرقت کلی خودرو

بیمه‌گذار محترم، در صورت وقوع سرقت کلی خودرو، سریعاً موضوع را به نزدیکترین پاسگاه یا کلانتری محل حادثه گزارش نموده و ظرف حداکثر ۴۸ ساعت، جهت تشکیل پرونده به یکی از شعب پرداخت خسارت این شرکت مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده عبارتند از:

– اصل و کپی بیمه‌نامه بدنه و شخص ثالث خودرو؛

– اصل و کپی کارت و سند خودرو؛

اسناد و مدارک لازم جهت بررسی و دریافت خسارت آتش سوزی :

وظایف بیمه گذار در صورت وقوع حادثه

۱- مطلع نمودن بیمه گر از وقوع حادثه بلافاصله پس از اطلاع ،حداکثر ظرف مدت ۵روز

۲- اقدامات لازم جهت جلوگیری از توسعه خسارت درموقع حادثه یا بعد از وقوع آن حادثه و حتی المقدور با هماهنگی بیمه گر

۳- عدم تغییردرمورد اموال بیمه شده بدون اجازه بیمه ­گر و یا هرگونه تغییر در جابجایی اموال آسیب دیده و یا سالم به نحوی که ارزیابی خسارت و تشخیص علت وقوع حادثه برای کارشناسان دچار اشکال نشود. بدیهی است هرگونه جایجایی اموال سالم در جهت نجات و یا کاهش خسارت با رعایت منافع عمومی که بصلاح و مورد تأیید کارشناسان باشد، بلامانع خواهد بود.

۴- اعلام مواضع آسیب دیده اموال منقول واموال غیرمنقول به تفکیک به بیمه گر و همچنین مبلغ تقریبی خسارت و ارزش اموال قبل از حادثه به گونه­ ای که امکان تعیین تخصص کارشناس و یا کارشناسان اعزامی برای بیمه­ گر قابل تشخیص باشد.

۵- اخذ گزارش مقامات انتظامی محل وقوع حادثه و ارسال به بیمه­ گر جهت تکمیل پرونده در مراحل بعدی

۶- اخذ گزارش سازمان آتش نشانی محل حادثه و ارسال برای بیمه­ گر جهت تکمیل پرونده در مراحل بعدی

۷- عدم سازش و اعلام رضایت به مقصرین حادثه بدون اطلاع و آگاهی بیمه­ گر در مواقعی که وقوع حادثه توسط اشخاص ثالث ایجاد شده باشد.

  • بیمه پاسارگاد در بهارستان
۱۳
بهمن

– حوادث منجر به فوت

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده حوادث منجر به فوت عبارتند از:

     گزارش­های مقامات انتظامی ؛
     مدارک مورد نیازجهت تشکیل پرونده خسارت بدنه
     ایراد خسارت در حوادث و تصادفات
     با گزارش مقامات انتظامی
     مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت با گزارش مقامات انتظامی عبارتند از:

    اوراق بازجویی طرفین حادثه ؛
    کروکی تنظیمی توسط افسر کاردان فنی ( در صورت لزوم)  و نظریه کارشناس رسمی دادگستری؛
    کپی شناسنامه باطل شده متوفی؛
    مشخصات کامل متوفی، برگ معاینه جسد، خلاصه رونوشت فوت و جواز دفن؛
    گواهی حصر وراث؛
    قیم­نامه در صورت داشتن صغیر؛
    کپی شناسنامه تمام ورثه؛
    رأی نهایی دادگاه در صورت صدور. (البته امکان دریافت خسارت بدون رأی دادگاه و بصورت توافقی نیز امکان‌پذیر می‌باشد).
    زیاندیده موظف است ظرف ۱۵ روز از تاریخ ابلاغ رأی قطعی و یا ظرف ۱۵ روز بعد از قطعی شدن رأی ابلاغی خود را به بیمه­گر اعلام نماید. عدم مراجعه زیاندیده یا مقصر ظرف مهلت مذکور موجب افزایش تعهدات بیمه­گر نخواهد شد.

– اصل و کپی بیمه‌نامه بدنه و شخص ثالث خودرو؛

– اصل و کپی گواهینامه راننده خودرو در هنگام حادثه؛

– اصل و کپی کارت و سند خودرو؛

– اصل کروکی ( گزارش کارشناسان راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه)؛

– ارائه معرفی نامه از شرکت های لیزینگ در صورت خرید اقساطی خودرو؛

– بیمه­ گذار مکلف است از عدم سازش یا اعلام خسارت به مقصر حادثه در تصادف خودداری نماید؛

     هموطن گرامی در صورتیکه کروکی تنظیمی از نوع غیر سازشی باشد، می‌بایست علاوه بر مدارک فوق، برگ بازجویی طرفین حادثه به همراه سایر گزارشهای تکمیلی از قبیل گزارش نیروی انتظامی، گزارش کارشناس رسمی دادگستری، و عند الزوم رای محاکم قضایی در مورد کروکی تنظیمی به شعبه پرداخت خسارت ارائه گردد.

     بدون گزارش مقامات انتظامی

در صورت بروز حادثه و ایراد خسارت به بدنه خودرو، به شرط مقصر بودن راننده خودرو مورد بیمه، یا عدم وجود مقصر شناخته شده در حادثه، بیمه‌گذار می‌تواند به شعب پرداخت خسارت این شرکت مراجعه نماید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت عبارتند از:

– اصل و کپی بیمه‌نامه بدنه و شخص ثالث خودرو؛

– اصل و کپی گواهی نامه راننده خودرو در هنگام حادثه؛

– اصل و کپی کارت خودرو؛

– اعلام خسارت در اسرع وقت ؛

– بازدید از محل حادثه حسب مورد توسط کارشناس بیمه­ گر؛

  • بیمه پاسارگاد در بهارستان
۱۲
بهمن

راهنمای دریافت خسارات از بیمه پاسارگاد(شخص ثالث جانی)

 

اعلام مدارک خسارت شخص ثالث جانی:

– حوادث منجر به جراحات بدنی

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده حوادث منجر به جراحات بدنی عبارتند از:

    اعلام خسارت حداکثر ظرف پنج روز ؛
    گزارشهای مقامات انتظامی؛
    اوراق بازجویی طرفین حادثه؛
    کروکی تنظیمی توسط افسر کاردان فنی (در صورت لزوم) و نظریه کارشناس رسمی دادگستری؛
    کپی شناسنامه مصدومین؛
    مشخصات کامل مصدومین؛
    مدارک بالینی و اصل صورتحساب بیمارستانی؛
    کلیه نظرات پزشکی قانونی در مورد نوع صدمات؛
    رای نهایی دادگاه در صورت صدور؛

– حوادث منجر به فوت

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده حوادث منجر به فوت عبارتند از:

     گزارش­های مقامات انتظامی ؛
     مدارک مورد نیازجهت تشکیل پرونده خسارت بدنه
     ایراد خسارت در حوادث و تصادفات
     با گزارش مقامات انتظامی
     مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت با گزارش مقامات انتظامی عبارتند از:

    اوراق بازجویی طرفین حادثه ؛
    کروکی تنظیمی توسط افسر کاردان فنی ( در صورت لزوم)  و نظریه کارشناس رسمی دادگستری؛
    کپی شناسنامه باطل شده متوفی؛
    مشخصات کامل متوفی، برگ معاینه جسد، خلاصه رونوشت فوت و جواز دفن؛
    گواهی حصر وراث؛
    قیم­نامه در صورت داشتن صغیر؛
    کپی شناسنامه تمام ورثه؛
    رأی نهایی دادگاه در صورت صدور. (البته امکان دریافت خسارت بدون رأی دادگاه و بصورت توافقی نیز امکان‌پذیر می‌باشد).
    زیاندیده موظف است ظرف ۱۵ روز از تاریخ ابلاغ رأی قطعی و یا ظرف ۱۵ روز بعد از قطعی شدن رأی ابلاغی خود را به بیمه­گر اعلام نماید. عدم مراجعه زیاندیده یا مقصر ظرف مهلت مذکور موجب افزایش تعهدات بیمه­گر نخواهد شد.

– اصل و کپی بیمه‌نامه بدنه و شخص ثالث خودرو؛

– اصل و کپی گواهینامه راننده خودرو در هنگام حادثه؛

– اصل و کپی کارت و سند خودرو؛

– اصل کروکی ( گزارش کارشناسان راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه)؛

– ارائه معرفی نامه از شرکت های لیزینگ در صورت خرید اقساطی خودرو؛

– بیمه­ گذار مکلف است از عدم سازش یا اعلام خسارت به مقصر حادثه در تصادف خودداری نماید؛

     هموطن گرامی در صورتیکه کروکی تنظیمی از نوع غیر سازشی باشد، می‌بایست علاوه بر مدارک فوق، برگ بازجویی طرفین حادثه به همراه سایر گزارشهای تکمیلی از قبیل گزارش نیروی انتظامی، گزارش کارشناس رسمی دادگستری، و عند الزوم رای محاکم قضایی در مورد کروکی تنظیمی به شعبه پرداخت خسارت ارائه گردد.

     بدون گزارش مقامات انتظامی

در صورت بروز حادثه و ایراد خسارت به بدنه خودرو، به شرط مقصر بودن راننده خودرو مورد بیمه، یا عدم وجود مقصر شناخته شده در حادثه، بیمه‌گذار می‌تواند به شعب پرداخت خسارت این شرکت مراجعه نماید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت عبارتند از:

– اصل و کپی بیمه‌نامه بدنه و شخص ثالث خودرو؛

– اصل و کپی گواهی نامه راننده خودرو در هنگام حادثه؛

– اصل و کپی کارت خودرو؛

– اعلام خسارت در اسرع وقت ؛

– بازدید از محل حادثه حسب مورد توسط کارشناس بیمه­ گر؛

  • بیمه پاسارگاد در بهارستان
۱۲
بهمن

راهنمای دریافت خسارت

 اعلام مدارک خسارت شخص ثالث مالی :

– با گزارش مقامات انتظامی

مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت با گزارش مقامات انتظامی عبارتند از:

– اعلام خسارت حداکثر ظرف ۵ روز؛

– اصل و کپی بیمه­ نامه شخص ثالث طرفین حادثه ؛

– یک عدد کوپن بیمه­ نامه شخص ثالث مقصر حادثه؛

– اصل و کپی گواهینامه و کارت خودرو طرفین حادثه؛

– سند مالکیت خودرو زیاندیده؛

– اصل کروکی و گزارش کارشناسی راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه؛

– بازدید کارشناسی بیمه گر از خودرو زیاندیده و در صورت لزوم از خودرو مقصر حادثه؛

در صورتیکه کروکی تنطیمی از نوع غیر سازشی باشد ، می بایست علاوه بر مدارک فوق، برگ بازجویی طرفین حادثه به همراه سایر گزارشهای تکمیلی از قبیل گزارش نیروی انتظامی( پلیس راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه)، عندالزوم گزارش کارشناس رسمی دادگستری، و عندالزوم رأی محاکم قضایی در مورد کروکی تنظیمی به شعب پرداخت خسارت ارائه گردد.

–  بدون گزارش مقامات انتظامی

پرداخت خسارت بدون ارائه گزارش مقامات انتظامی حداکثر تا سقف تعهد بیمه­ نامه ، منوط به داشتن بیمه نامه شخص ثالث معتبر و پیوسته در زمان حادثه ، برای طرفین حادثه و دارا بودن گواهینامه مجاز توسط رانندگان مقصر و زیاندیده می باشد . همچنین حضور وسایل نقلیه طرفین حادثه در محل شعبه خسارت جهت بازدید کارشناس این شرکت و تایید حادثه الزامی است .

مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت عبارتند از:

– اعلام خسارت در اسرع وقت و بلافاصله بعد از تصادف؛

– اصل وکپی بیمه نامه شخص ثالث طرفین حادثه؛

– یک عدد کوپن بیمه نامه شخص ثالث مقصر حادثه؛

– اصل و کپی گواهینامه و کارت خودرو طرفین حادثه؛

  • بیمه پاسارگاد در بهارستان
۱۰
بهمن

رئیس کل بیمه‌ی مرکزی از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تمامی وسایل نقلیه در بهمن ماه 1398 خبر داد.

بیمه شخص ثالث

رئیس بیمه‌ی مرکزی در نشست خبری با خبرنگاران از بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث برای خودرو، موتورسیکلت و ماشین‌آلات کشاورزی خبر داد. بر اساس اظهارات سلیمانی، قرار است جرائم دیرکرد بیمه ثالث وسایل نقلیه به مناسبت دهه فجر و با هدف کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه و فرهنگ سازی بیمه‌ بخشیده شده و حذف شود.

بنابراین تمام خودروها از اول بهمن 1398 تا پایان بهمن ماه شامل بخشودگی 100 درصدی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث خواهند شد. البته بازه زمانی بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث برای موتور سیکلت‌ها و ماشین آلات کشاورزی سه ماهه است. یعنی تمامی موتورسواران می‌توانند از اول بهمن و به مدت سه ماه از این بخشودگی استفاده کنند.

بنابراین صاحبان خودرو و موتورسیکلت می‌توانند از ابتدای بهمن ماه 98 با مراجعه به شعبات شرکت‌های بیمه و یا از طریق سایت ازکی، برای تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث خود، بدون احتساب جریمه دیرکرد اقدام کنند.

طرح بخشودگی جرائم دیرکرد شامل کدام خودروها می‌شود؟

 


مالکان تمام وسایل نقلیه، ازجمله خودروهای سواری، تاکسی، کامیون و اتوبوس، می‌توانند بدون پرداخت جریمه دیرکرد، بیمه ثالث خود را تمدید کنند.

به این ترتیب تمام افرادی که بلافاصله بعد از انقضای بیمه‌نامه خود نسبت به تمدید آن اقدام نکرده‌اند و مشمول جریمه‌ی دیرکرد شده‌اند، اگر در بهمن ماه بیمه ثالث خود را تمدید کنند، لازم نیست مبلغی به عنوان جریمه بپردازند. البته لازم به ذکر است مهلت اجرای طرح بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث برای خودروها فقط تا پایان بهمن ماه سال جاری است و افرادی که بعد از زمان مقرر اقدام به تمدید بیمه ثالث خود میکنند، مثل گذشته باید جریمه دیرکرد را بپردازند.

همچنین این طرح تنها شامل وسائل نقلیه‌ای خواهد شد که آخرین بیمه‌نامه آنها یک ساله بوده باشد. یعنی رانندگانی که بیمه شخص ثالث قبلی خود را به صورت کوتاه مدت، مثلا سه ماهه یا شش ماهه، خریداری کرده باشند، نمی‌توانند از بخشودگی جرائم آن بهره‌مند شوند.

حتما بخوانید:  بیمه ثالث چیست؟ | روش محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث ، تخفیف ثالث و جریمه دیرکرد بیمه ثالث


جریمه دیرکرد بیمه ثالث چه قدر است؟

 


بیمه شخص ثالث بیمه ای اجباری است که نداشتن یا عدم تمدید آن عواقب جبران ناپذیری برای رانندگان در پی خواهد داشت. اعمال جریمه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی،  انتقال خودرو به پارکینگ، پرداخت خسارات مالی و جانی ثالث توسط راننده مقصر و پرداخت جریمه دیرکرد از نتایج عدم تمدید بیمه ثالث است.

سوال اصلی اینجاست که اگر در مهلتی که برای بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث مقرر شده، بیمه نامه ثالث خود را تمدید نکنید چه میزان باید جریمه پرداخت کنید؟

جریمه دیرکرد بیمه ثالث به شکل روزانه محاسبه میشود و مبلغ آن برای انواع خودروها به شرح زیر است:

خودروهای کمتر از ۴ سیلندر: 3078 تومان
خودروهای پراید، پیکان و سپند: 3645 تومان
سایر خودروهای ۴ سیلندر : 4285 تومان
خودروهای بیشتر از  ۴ سیلندر: 4795 تومان
به طور مثال اگر بیمه ثالث خودروی پراید خود را به مدت یک ماه بعد از تاریخ انقضا، تمدید نکنید، باید 109 هزارتومان جریمه دیرکرد پرداخت کنید.

البته حداکثر جریمه دیرکردی که به یک خودرو تعلق می‌گیرد، به اندازه ۳۶۵ روز است. یعنی اگر بیش از یک سال بیمه نامه ثالث نداشته یا آن را تمدید نکرده باشید، فقط به اندازه یک سال باید جریمه پرداخت کنید.

از آنجا که رانندگان برای خرید بیمه شخص ثالث باید حق بیمه قابل توجهی را بپردازند، اگر بیمه ثالث خود را تمدید نکنند باید علاوه بر حق بیمه، جریمه  3 هزار تا 2 میلیون تومانی را پرداخت کنند. به این ترتیب اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث بهترین فرصت برای حذف جریمه دیرکرد و پرداخت هزینه کمتر خواهد بود.

  • بیمه پاسارگاد در بهارستان
۰۹
بهمن


بیمه مسافرتی خارج از کشور

بیمه مسافرتی خارج از کشور

 


هنگام برنامه ریزی برای سفر کمتر کسی به فکر اتفاق های ناخوشایند می افتد و عده ای خرید بیمه مسافرتی را هزینه ای بیهوده می دانند، اما با اندکی دوراندیشی می توان در مقابل تمام مشکلات بیمه شد. 
در صورت نداشتن بیمه در سفر، مسافر مجبور می شود که هزینه های یک درمان جزئی یا یک جراحی کوچک را جبران نماید که این امر به نوبه خود می تواند هزینه های گزافی را بر دوش مسافر بگذارد. از این رو الی گشت برای رفاه مسافرین و رضایت خاطر آنها، همه مسافران را در همه تورها، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار داده است. 
همراه داشتن بیمه سفر برای برخی کشورها مانند حوزه شنگن اجباری و در برخی سفرها انتخابی است اما پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه ریسک همراه نداشتن بیمه در سفر را قبول نکنید.
مزایا و پوشش های بیمه مسافرتی

 

 

پوشش های بیمه مسافرتی به گونه ای است که تقریباً برای تمامی مشکلات احتمالی در طول سفر راهکاری دارد. این پوشش ها با توجه به مشخصات بیمه گذار و نوع قرارداد تغییر می کند. پرداخت هزینه های درمان و پزشکی، بازگشت بیمه گذار به کشور در صورت بروز حادثه، برگرداندن افراد درجه ۱ خانواده فرد بیمه گزار، پرداخت هزینه های ارسال دارو، پرداخت تمامی هزینه های مربوط به پیگیری مسائل حقوقی، پرداخت تمامی هزینه ها در صورت گم شدن مدارک شناسایی، حواله وجه به فرد بیمه گزار، پرداخت هزینه های مربوط به تأخیر در حرکت، پرداخت هزینه در صورت گم شدن بار بیمه گزار، جستجو و ارسال بار بیمه گزار و پرداخت هزینه های ناشی از تأخیر در ارسال بار برخی از حوادث تحت پوشش بیمه مسافرتی برای مسافران عادی هستند.

 

 


نحوه دریافت خسارت بیمه مسافرتی

 

بیمه مسافرتی
بیمه مسافرتی فقط در خارج از کشور اعتبار دارد و کلیه خدمات آن با توجه به قرارداد فی مابین مطابق با شرایط عمومی توسط شبکه بین المللی تضمین و ارائه می گردد. قوانین دریافت خسارت هر شرکت بیمه گذار متفاوت است اما رعایت موارد و نکات زیر به اطمینان هرچه بیشتر برای تسریع روند دریافت خسارت بیمه مسافرتی کمک می کند.

درخواست امداد: با مراکز پاسخگویی ۲۴ ساعته بین المللی (یا دفاتر ایران) تماس بگیرید و مشخصات بیمه نامه، تلفن و شرح مختصری از حادثه را اعلام کنید.
اعلام خسارت: باید تا ۷ روز بعد از بستری شدن یا مشاوره پزشکی با شرکت بیمه تماس بگیرید.
اگر فرد با خطر جانی روبه رو باشد قوانین فوق برایش صدق نخواهد کرد. او باید سریعاً به بیمارستان رفته و در اولین فرصت با شرکت بیمه تماس بگیرد

  • بیمه پاسارگاد در بهارستان