بیمه پاسارگاد بهارستان

خرید قیمت کارگزاری نماینده نمایندگی مشاوره صدور آنلاین بیمه پاسارگاد بهارستان

مشاوره تخصصی وصدور آنلاین بیمه

instagram

خرید قیمت کارگزاری نماینده نمایندگی مشاوره صدور آنلاین بیمه پاسارگاد بهارستان

"آژانس بیمه" سایت تخصصی مشاوره و صدور آن لاین انواع بیمه
بیمه عمرو تامین آتیه
بیمه شخص ثالث
بیمه بدنه اتومبیل
بیمه آتش سوزی
بیمه مسئولیت
و....
09197702011
02156383001

رئیس کل بیمه‌ی مرکزی از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تمامی وسایل نقلیه در بهمن ماه 1398 خبر داد.

بیمه شخص ثالث

رئیس بیمه‌ی مرکزی در نشست خبری با خبرنگاران از بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث برای خودرو، موتورسیکلت و ماشین‌آلات کشاورزی خبر داد. بر اساس اظهارات سلیمانی، قرار است جرائم دیرکرد بیمه ثالث وسایل نقلیه به مناسبت دهه فجر و با هدف کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه و فرهنگ سازی بیمه‌ بخشیده شده و حذف شود.

بنابراین تمام خودروها از اول بهمن 1398 تا پایان بهمن ماه شامل بخشودگی 100 درصدی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث خواهند شد. البته بازه زمانی بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث برای موتور سیکلت‌ها و ماشین آلات کشاورزی سه ماهه است. یعنی تمامی موتورسواران می‌توانند از اول بهمن و به مدت سه ماه از این بخشودگی استفاده کنند.

بنابراین صاحبان خودرو و موتورسیکلت می‌توانند از ابتدای بهمن ماه 98 با مراجعه به شعبات شرکت‌های بیمه و یا از طریق سایت ازکی، برای تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث خود، بدون احتساب جریمه دیرکرد اقدام کنند.

طرح بخشودگی جرائم دیرکرد شامل کدام خودروها می‌شود؟

 


مالکان تمام وسایل نقلیه، ازجمله خودروهای سواری، تاکسی، کامیون و اتوبوس، می‌توانند بدون پرداخت جریمه دیرکرد، بیمه ثالث خود را تمدید کنند.

به این ترتیب تمام افرادی که بلافاصله بعد از انقضای بیمه‌نامه خود نسبت به تمدید آن اقدام نکرده‌اند و مشمول جریمه‌ی دیرکرد شده‌اند، اگر در بهمن ماه بیمه ثالث خود را تمدید کنند، لازم نیست مبلغی به عنوان جریمه بپردازند. البته لازم به ذکر است مهلت اجرای طرح بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث برای خودروها فقط تا پایان بهمن ماه سال جاری است و افرادی که بعد از زمان مقرر اقدام به تمدید بیمه ثالث خود میکنند، مثل گذشته باید جریمه دیرکرد را بپردازند.

همچنین این طرح تنها شامل وسائل نقلیه‌ای خواهد شد که آخرین بیمه‌نامه آنها یک ساله بوده باشد. یعنی رانندگانی که بیمه شخص ثالث قبلی خود را به صورت کوتاه مدت، مثلا سه ماهه یا شش ماهه، خریداری کرده باشند، نمی‌توانند از بخشودگی جرائم آن بهره‌مند شوند.

حتما بخوانید:  بیمه ثالث چیست؟ | روش محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث ، تخفیف ثالث و جریمه دیرکرد بیمه ثالث


جریمه دیرکرد بیمه ثالث چه قدر است؟

 


بیمه شخص ثالث بیمه ای اجباری است که نداشتن یا عدم تمدید آن عواقب جبران ناپذیری برای رانندگان در پی خواهد داشت. اعمال جریمه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی،  انتقال خودرو به پارکینگ، پرداخت خسارات مالی و جانی ثالث توسط راننده مقصر و پرداخت جریمه دیرکرد از نتایج عدم تمدید بیمه ثالث است.

سوال اصلی اینجاست که اگر در مهلتی که برای بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث مقرر شده، بیمه نامه ثالث خود را تمدید نکنید چه میزان باید جریمه پرداخت کنید؟

جریمه دیرکرد بیمه ثالث به شکل روزانه محاسبه میشود و مبلغ آن برای انواع خودروها به شرح زیر است:

خودروهای کمتر از ۴ سیلندر: 3078 تومان
خودروهای پراید، پیکان و سپند: 3645 تومان
سایر خودروهای ۴ سیلندر : 4285 تومان
خودروهای بیشتر از  ۴ سیلندر: 4795 تومان
به طور مثال اگر بیمه ثالث خودروی پراید خود را به مدت یک ماه بعد از تاریخ انقضا، تمدید نکنید، باید 109 هزارتومان جریمه دیرکرد پرداخت کنید.

البته حداکثر جریمه دیرکردی که به یک خودرو تعلق می‌گیرد، به اندازه ۳۶۵ روز است. یعنی اگر بیش از یک سال بیمه نامه ثالث نداشته یا آن را تمدید نکرده باشید، فقط به اندازه یک سال باید جریمه پرداخت کنید.

از آنجا که رانندگان برای خرید بیمه شخص ثالث باید حق بیمه قابل توجهی را بپردازند، اگر بیمه ثالث خود را تمدید نکنند باید علاوه بر حق بیمه، جریمه  3 هزار تا 2 میلیون تومانی را پرداخت کنند. به این ترتیب اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث بهترین فرصت برای حذف جریمه دیرکرد و پرداخت هزینه کمتر خواهد بود.

  • بیمه پاسارگاد در بهارستان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی