راهنمای دریافت خسارت ازبیمه پاسارگاد(حوادث منجر به فوت)
– حوادث منجر به فوت
مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده حوادث منجر به فوت عبارتند از:
گزارشهای مقامات انتظامی ؛
مدارک مورد نیازجهت تشکیل پرونده خسارت بدنه
ایراد خسارت در حوادث و تصادفات
با گزارش مقامات انتظامی
مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت با گزارش مقامات انتظامی عبارتند از:
اوراق بازجویی طرفین حادثه ؛
کروکی تنظیمی توسط افسر کاردان فنی ( در صورت لزوم) و نظریه کارشناس رسمی دادگستری؛
کپی شناسنامه باطل شده متوفی؛
مشخصات کامل متوفی، برگ معاینه جسد، خلاصه رونوشت فوت و جواز دفن؛
گواهی حصر وراث؛
قیمنامه در صورت داشتن صغیر؛
کپی شناسنامه تمام ورثه؛
رأی نهایی دادگاه در صورت صدور. (البته امکان دریافت خسارت بدون رأی دادگاه و بصورت توافقی نیز امکانپذیر میباشد).
زیاندیده موظف است ظرف ۱۵ روز از تاریخ ابلاغ رأی قطعی و یا ظرف ۱۵ روز بعد از قطعی شدن رأی ابلاغی خود را به بیمهگر اعلام نماید. عدم مراجعه زیاندیده یا مقصر ظرف مهلت مذکور موجب افزایش تعهدات بیمهگر نخواهد شد.
– اصل و کپی بیمهنامه بدنه و شخص ثالث خودرو؛
– اصل و کپی گواهینامه راننده خودرو در هنگام حادثه؛
– اصل و کپی کارت و سند خودرو؛
– اصل کروکی ( گزارش کارشناسان راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه)؛
– ارائه معرفی نامه از شرکت های لیزینگ در صورت خرید اقساطی خودرو؛
– بیمه گذار مکلف است از عدم سازش یا اعلام خسارت به مقصر حادثه در تصادف خودداری نماید؛
هموطن گرامی در صورتیکه کروکی تنظیمی از نوع غیر سازشی باشد، میبایست علاوه بر مدارک فوق، برگ بازجویی طرفین حادثه به همراه سایر گزارشهای تکمیلی از قبیل گزارش نیروی انتظامی، گزارش کارشناس رسمی دادگستری، و عند الزوم رای محاکم قضایی در مورد کروکی تنظیمی به شعبه پرداخت خسارت ارائه گردد.
بدون گزارش مقامات انتظامی
در صورت بروز حادثه و ایراد خسارت به بدنه خودرو، به شرط مقصر بودن راننده خودرو مورد بیمه، یا عدم وجود مقصر شناخته شده در حادثه، بیمهگذار میتواند به شعب پرداخت خسارت این شرکت مراجعه نماید.
مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت عبارتند از:
– اصل و کپی بیمهنامه بدنه و شخص ثالث خودرو؛
– اصل و کپی گواهی نامه راننده خودرو در هنگام حادثه؛
– اصل و کپی کارت خودرو؛
– اعلام خسارت در اسرع وقت ؛
– بازدید از محل حادثه حسب مورد توسط کارشناس بیمه گر؛
- ۹۸/۱۱/۱۳