راهنمای دریافت خسارت ازبیمه پاسارگاد(شخص ثالث مالی)
راهنمای دریافت خسارت
اعلام مدارک خسارت شخص ثالث مالی :
– با گزارش مقامات انتظامی
مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت با گزارش مقامات انتظامی عبارتند از:
– اعلام خسارت حداکثر ظرف ۵ روز؛
– اصل و کپی بیمه نامه شخص ثالث طرفین حادثه ؛
– یک عدد کوپن بیمه نامه شخص ثالث مقصر حادثه؛
– اصل و کپی گواهینامه و کارت خودرو طرفین حادثه؛
– سند مالکیت خودرو زیاندیده؛
– اصل کروکی و گزارش کارشناسی راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه؛
– بازدید کارشناسی بیمه گر از خودرو زیاندیده و در صورت لزوم از خودرو مقصر حادثه؛
در صورتیکه کروکی تنطیمی از نوع غیر سازشی باشد ، می بایست علاوه بر مدارک فوق، برگ بازجویی طرفین حادثه به همراه سایر گزارشهای تکمیلی از قبیل گزارش نیروی انتظامی( پلیس راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه)، عندالزوم گزارش کارشناس رسمی دادگستری، و عندالزوم رأی محاکم قضایی در مورد کروکی تنظیمی به شعب پرداخت خسارت ارائه گردد.
– بدون گزارش مقامات انتظامی
پرداخت خسارت بدون ارائه گزارش مقامات انتظامی حداکثر تا سقف تعهد بیمه نامه ، منوط به داشتن بیمه نامه شخص ثالث معتبر و پیوسته در زمان حادثه ، برای طرفین حادثه و دارا بودن گواهینامه مجاز توسط رانندگان مقصر و زیاندیده می باشد . همچنین حضور وسایل نقلیه طرفین حادثه در محل شعبه خسارت جهت بازدید کارشناس این شرکت و تایید حادثه الزامی است .
مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت عبارتند از:
– اعلام خسارت در اسرع وقت و بلافاصله بعد از تصادف؛
– اصل وکپی بیمه نامه شخص ثالث طرفین حادثه؛
– یک عدد کوپن بیمه نامه شخص ثالث مقصر حادثه؛
– اصل و کپی گواهینامه و کارت خودرو طرفین حادثه؛
- ۹۸/۱۱/۱۲