راهنمای دریافت خسارت ازبیمه پاسارگاد(سرقت کلی وجزئی خودرو)
وقوع سرقت قطعات و لوازم خودرو
در صورت وقوع سرقت قطعات و لوازم خودرو، به شرط آنکه خودرو دارای پوشش سرقت در جای لوازم باشد، سریعا موضوع را به نزدیکترین پاسگاه یا کلانتری محل حادثه گزارش نموده و جهت دریافت خسارت به یکی از شعب پرداخت خسارت این شرکت مراجعه نمایید.
مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت عبارتند از:
– گزارش مقامات انتظامی با درج نوع لوازم سرقت شده؛
– اصل و کپی بیمهنامه بدنه و شخص ثالث خودرو؛
– اصل و کپی کارت و سند خودرو؛
– ارائه معرفینامه از شرکتهای لیزینگ در صورت خرید اقساطی خودرو؛
وقوع سرقت کلی خودرو
بیمهگذار محترم، در صورت وقوع سرقت کلی خودرو، سریعاً موضوع را به نزدیکترین پاسگاه یا کلانتری محل حادثه گزارش نموده و ظرف حداکثر ۴۸ ساعت، جهت تشکیل پرونده به یکی از شعب پرداخت خسارت این شرکت مراجعه نمایید.
مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده عبارتند از:
– اصل و کپی بیمهنامه بدنه و شخص ثالث خودرو؛
– اصل و کپی کارت و سند خودرو؛
اسناد و مدارک لازم جهت بررسی و دریافت خسارت آتش سوزی :
وظایف بیمه گذار در صورت وقوع حادثه
۱- مطلع نمودن بیمه گر از وقوع حادثه بلافاصله پس از اطلاع ،حداکثر ظرف مدت ۵روز
۲- اقدامات لازم جهت جلوگیری از توسعه خسارت درموقع حادثه یا بعد از وقوع آن حادثه و حتی المقدور با هماهنگی بیمه گر
۳- عدم تغییردرمورد اموال بیمه شده بدون اجازه بیمه گر و یا هرگونه تغییر در جابجایی اموال آسیب دیده و یا سالم به نحوی که ارزیابی خسارت و تشخیص علت وقوع حادثه برای کارشناسان دچار اشکال نشود. بدیهی است هرگونه جایجایی اموال سالم در جهت نجات و یا کاهش خسارت با رعایت منافع عمومی که بصلاح و مورد تأیید کارشناسان باشد، بلامانع خواهد بود.
۴- اعلام مواضع آسیب دیده اموال منقول واموال غیرمنقول به تفکیک به بیمه گر و همچنین مبلغ تقریبی خسارت و ارزش اموال قبل از حادثه به گونه ای که امکان تعیین تخصص کارشناس و یا کارشناسان اعزامی برای بیمه گر قابل تشخیص باشد.
۵- اخذ گزارش مقامات انتظامی محل وقوع حادثه و ارسال به بیمه گر جهت تکمیل پرونده در مراحل بعدی
۶- اخذ گزارش سازمان آتش نشانی محل حادثه و ارسال برای بیمه گر جهت تکمیل پرونده در مراحل بعدی
۷- عدم سازش و اعلام رضایت به مقصرین حادثه بدون اطلاع و آگاهی بیمه گر در مواقعی که وقوع حادثه توسط اشخاص ثالث ایجاد شده باشد.
- ۹۸/۱۱/۱۳